Mocsár - Játék

A Mocsár játék egy mozgással összekapcsolt logopédiai játék. Játék közben megvalósul a tanulandó hang automatizálása, kiegészítve egy kis kreativitással, ugrándozással, a rövid távú emlékezet fejlesztésével és figyelemfejlesztéssel.

A játékhoz mindössze a kártyacsomagra és 3-5 kis „szigetre” lesz szükség (ez lehet kartonpapír, székpárna esetleg hulahopp karika).

A játék menete: Kijelöljük hol lesz a mocsár. Ehhez elég egy 150x100 cm-es terület, de lehet kisebb vagy nagyobb a terem/szoba méretétől függően. A mocsárba belehelyezzük a kis „szigeteket” és a kártyákat. Fontos, hogy a kártyák arccal felfelé legyenek, hogy a gyermek lássa, mit is ábrázolnak. A játékos célja: a mocsár egyik partjáról indulva átjutni a másikra úgy, hogy csak a kis „szigetekre” lehet lépni. Eközben emlékezni kell azokra a varázsszavakra, amit a varázsló (logopédus, szülő) mondott. A varázsszavakat a mocsárban lévő kártyákról választjuk ki. A gyermek feladata emlékezni a varázsszavakra, helyesen kiejteni őket, megkeresni és összeszedni a hozzájuk tartozó kártyákat, majd anélkül, hogy beesne a mocsárba, átérni a túlpartra úgy, hogy csak a kis szigetekre léphet.

A gyermek emlékezeti teljesítményétől függően mondhatunk 3-4 esetleg 5 varázsszót is. A próbakörökben mindenképp érdemes kevés elemszámmal kezdeni (hiszen egyszerre több dologra is kell koncentrálni), aztán ezt fokozatosan lehet növelni.

Tovább nehezíthetjük a játékot úgy, hogy egyre kisebb szigeteket használunk. Ebben az esetben nagyobb koncentrációt igényel az egyensúly megtartása a lapok összeszedésekor. További nehezítésként a varázsszavak sorrendjére is figyelni kell (ekkor a szerialitás fejlesztése történik).

Ha a gyermeknek sikerül az összes kártyát összegyűjtenie és a „szigeteken” át eljut a mocsár másik partjára, akkor teljesítette a küldetést. Ha nem, akkor visszamegy a kiindulási pontra és újra megpróbálja.

Ha a játékosok ugyanazt a hangot gyakorolják, akkor egy paklit használunk. Ha különböző hangokat kell automatizálni, akkor minden gyermeknek saját paklija lesz, amiket elhelyezünk a mocsárban.

Példa: Juli R-et gyakorol, Peti S-et, Marci L-et. Fogjuk a 3 csomag kártyát, laponként belehelyezzük a mocsárba. (Ha soknak tűnik a 30-30-30 lap, akkor lehet kevesebbel játszani.) A logopédus/szülő a varázsló, tehát úgy fogja mondani a varázsszavakat, hogy Julinak mindig R-t, Petinek S-t, Marcinak L-t tartalmazó kártya jusson. 

A játék addig tart, amíg a gyerekek az összes varázskártyát össze nem gyűjtötték a mocsárból. 


Játék az irányokkal

 

Játék az irányokkal
4 éves kortól

Tovább


Szótagcsata

 

Szótagcsata játék
4 éves kortól

Tovább


Hang-nyomozó

 

Hang-nyomozó játék
5 éves kortól

Tovább


Kincskereső

 

Kincskeresés
5 éves kortól

Tovább


"Kopogtatós-húzós" játék

 

"Kopogtatós-húzós" játék
5 éves kortól

Tovább


Logi - lottó

 

Lottó játék
5 éves kortól

Tovább


Mocsár - játék

 

Mocsaras móka!
5 éves kortól

Tovább


Melyik Nagyobb?

 

Játék a számokkal
6-7 éveseknek

Tovább